Subject: FW: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel
From: Elliko Kõiv <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Tue, 30 Jan 2024 09:12:50 +0200

Tere

Edastan.

Parimate soovidega

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Kooskõlastuste üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

 <http://www.transpordiamet.ee/> www.transpordiamet.ee

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kotter Sander <[email-masked]>
Sent: Tuesday, January 30, 2024 9:12 AM
To: Elliko Kõiv <[email-masked]>
Cc: Theodor Vegmann <[email-masked]>; Andrus Tull 
<[email-masked]>
Subject: RE: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel

Tere Elliko!

Tänud tagasiside eest.

Nõudest tulenevalt pakun välja 2 varianti:

1.	variandina oleks võimalik liitumiskilp liigutada Rehe kinnistule 
(65401:002:0160), mis on eraomandis.
2.	variandina oleks võimalik liitumiskilbi asukoht tuua Koikse-Hobusetalli 
teele (65401:001:0418), mis kuulub Rapla vallale:

Siin aga võib tekkida probleem, et liitumiskilp jääks olemasolevale 
kruusateele liiga lähedale (tee äärest LK’ni oleks ca 1m).

Kas sellest nõudest oleks võimalik mingisugunegi erand teha või on Teil äkki 
endil mingisugune hea lahendus välja pakkuda.

Omaltpoolt võin Rehe kinnistu omanikult uurida, kas talle sobiks, et 
liitumiskilp tuleks tema maapeale kuid teades maaomanike, siis on nad 
tavaliselt sellisele asjale vastu 😃.  Siiski, uurin asja.

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

From: Elliko Kõiv <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Tuesday, January 30, 2024 8:48 AM
To: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Cc: Theodor Vegmann <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >; Andrus Tull 
<[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel

Tere

Edastasite Transpordiametile taotluse elektriliitumise projekti töö nr 
LC0544 kooskõlastamiseks. Ilmnes projekti kooskõlastamist takistav asjaolu, 
millest tulenevalt palun lahendust korrigeerida ja esitada allkirjastatud 
projekt uuesti kooskõlastamiseks:

17.11.2023 võeti kliimaministri poolt vastu uus määrus nr 71 „Tee 
projekteerimise normid“. Normide § 17 sätestab teega külgneva vaba ruumi ehk 
teele, millel puudub sõidukipiirdesüsteem, nähakse ette rajada külgnev vaba 
ruum, mille ulatus sõidutee äärest mõõdetuna vastab lisa 1 tabelis 10 
esitatud nõuetele. Sama § lõige 4 sätestab, et teega külgnevas vabas ruumis 
ei tohi ilma sõidukipiirdesüsteemita paikneda statsionaarseid jäikasi 
takistusi (sh mastide kinnitustarindid) kõrgusega üle 0,1 meetri 
ümbritsevast maapinnast.

Riigitee nr 28 Rapla-Märjamaa tee korral on tegemist 1+1 tugimaanteega, kus 
antud projekteeritaval teelõigul on lubatud sõidukiirus 90km/h ja 
liiklussagedus 1997 autot ööpäevas. Uute normide tabelist tulenevalt peab 
liitumiskilp asuma min 9,0m kaugusel sõidutee äärest. Kuna sellel teel on 
teekattemärgistus, siis näitab sõidutee äärt asjakohane teemärgis. Tagada 
normidest tulenev vaba ruumi nõue ja kavandada liitumiskilp min 9,0m 
kaugusele sõidutee äärest.

Muus osas on väga hästi koostatud projekt.

Tagasisidet ootama jäädes

Elliko Kõiv

Tehnovõrkude koordinaator

Planeerimise osakond

Kooskõlastuste üksus

Tel: 57 848 581

E-post:  <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee/>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

From: Kotter Sander <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, January 25, 2024 10:51 AM
To: [email-masked] <mailto:[email-masked]> ; 
[email-masked] <mailto:[email-masked]>
Subject: LC0544 28Rapla-Märjamaa tee ilmajaama liitumine madalpingel

Tere Andrus!

Koostöös Elektrileviga olen projekteerimas Transpordiameti poolt soovitud 
elektriliitumist 28 Rapla-Märjamaa teeilmajaama tarbeks.

Edastan mõningad joonised tutvumiseks ning kooskõlastamiseks. Palun andke 
teada, kas liitumispunkti asukoht ning kaablitrassi kulgemine riigiteemaal 
on sobiv.

Dokumendid manuses.

Sander Kotter

Projekteerija

Enersense AS

Mobiil: +372 5547 836

E-mail:  <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Aadress: Mõigu 3, Tallinn

 <http://www.enersense.ee/> www.enersense.ee

 <https://www.linkedin.com/company/enersense-estonia/> 
<https://twitter.com/EnersenseAs> 
<https://www.facebook.com/enersenseestonia> 
<https://www.instagram.com/enersenseestonia/>

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.

This e-mail and any attachments hereto are confidential and intended only 
for a specific individual and purpose. It may contain information which is 
privileged or otherwise protected against unauthorized disclosure or 
communication. If you are not the intended recipient, please notify 
(telephone or e-mail) the sender immediately and delete this message and any 
attachments from your system without producing, distributing or retaining 
copies thereof or disclosing its contents to any other person. Thank you.